02191304078

تبریز- خیابان ارتش جنوبی - ساختمان اداری پست طبقه 4

پرتو تبریز

آخرین مقالات

نرخ کلیک CTR چیست؟

نرخ کلیک CTR چیست؟
5
(1)

CTR چیست؟

نرخ کلیک چیست؟ CTR مخفف عبارت  Click Through Rate است که در زبان فارسی به معنی نرخ کلیک ترجمه شده است.

وقتی یک کاربر در گوگل در مورد یک موضوعی جستجو می کند نتایج مختلفی در مورد آن موضوع مشاهده می کند.
کاربر از بین نتایج نمایش داده شده تصمیم می گیرد که بر روی کدام یک از سایت های نمایش داده شده کلیک کند.
در واقع نرخ کلیک درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند.

Ctr (نرخ کلیک) یکی از معیارهای اصلی در دنیای تبلیغات آنلاین است.
در این مقاله به بررسی میزان کلیک ها و چگونگی افزایش آنها می پردازیم.

سئو یکی از مهمترین عوامل در کسب و کار شما است.
اگر می خواهید سئو سایت خود را تقویت کنید و موقعیت بهتری نسبت به رقبای خود کسب کنید، باید به نرخ کلیک کاربر یا CTR توجه ویژه ای داشته باشید.
اگر بتوانید کاربران را متقاعد کنید که روی لینک های وب سایت شما کلیک کنند، نرخ کلیک سایت افزایش می یابد و شما به هدف خود خواهید رسید.
می توان گفت که هر صفحه ای که بتواند توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند و نیازهای آنها را برآورده کند، CTR بیشتری دارد. در واقع، پس از فرآیند طراحی وب، گرفتن ctr بیشتر شما را به هدف خود نزدیک می کند و با افزایش آن، وب سایت شما در کسب و کار موفق می شود.

 

ctr چیست؟

 

شما می توانید از CTR برای تعیین میزان جذب کاربران اینترنت به محتوای وب سایت خود و کلیک بر روی آن استفاده کنید.
همه این کلیک ها به کاربران اجازه دسترسی به وب سایت شما را می دهد.
بنابراین نرخ کلیک بالا به طور مستقیم بر میزان موفقیت یک وب سایت تأثیر می گذارد.

 

نرخ کلیک چگونه محاسبه می شود ؟

محاسبه فرمول ctr خیلی ساده است:

ctr چیست

نرخ کلیک چیست؟

با توجه به اهمیت ctr در موفقیت یک وب سایت، باید بتوانید آن را به درستی محاسبه کنید.
طبق الگوریتم گوگل، شما باید تعداد کلیک ها را در هر کلیک بر روی محتوای وب سایت خود
در نتایج جستجوی گوگل بر تعداد نمایش ها تقسیم کنید تا نرخ کلیک وب سایت خود را دریافت کنید.

همه ما می دانیم که در سئو ، یک تعریف بسیار مهم وجود دارد
آن هم اینکه کاربران در ازای تعداد دفعاتی که در نتایج جستجو ظاهر می شود،
چند بار روی سایت شما کلیک کرده اند؟

تنها، بودن در نتایج جستجوی گوگل چندان مهم نیست اما باید برای موفقیت در سئو برنامه ریزی کرد.
بنابراین به جای صرف انرژی برای کسب رتبه برای تعداد بیشتری از صفحات،
با یک کلمه کلیدی بالا و مخاطبان، بهتر است بر روی کلمات کلیدی پرطرفدار در صفحه اصلی سایت خود تمرکز کنید.
به این ترتیب می توانید یک کلمه کلیدی منحصر به فرد برای هر صفحه از سایت در نظر بگیرید.
این تکنیک CTR، دید سایت را افزایش می دهد و در نهایت محصولات و خدمات شما را بیشتر می فروشد.

برای بالاتر بردن نرخ CTR سایت خود می توانید از مشاوران ما در شرکت پرتو تبریز مشاوره بگیرید.
ما راه درست برای اطمینان از امنیت سئو سایت شما را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

تعداد برداشت ها چقدر است ؟

سوال این است که تعداد برداشت ها چقدر است؟  ما تعداد دفعات نمایش محتوای شما در نتایج موتور جستجو را به عنوان تاثیر می دانیم.
به عبارت دیگر، برداشت به معنی دیدن نتایج در صفحه نتایج گوگل (Serp) است.
هنگامی که یک کاربر یک کلمه یا عبارت را در یک جعبه جستجوی گوگل جستجو می کند، نتایجی را دریافت می کند که برای هر یک از نتایج یک برداشت ثبت می شود.
اگر سایت شما در صفحه دوم گوگل با این کلمه کلیدی باشد و اگر کاربر به آن صفحه وارد نشود، برداشت برای شما ثبت نخواهد شد.

 

نرخ کلیک چه زمانی برای یک کسب و کار مفید نیست؟

وقتی عبارت یا کلمه کلیدی برای کسب و کار شما مرتبط نباشد، سرنخ ایجاد نکند یا باعث ایجاد برندسازی نشود، افزایش نرخ کلیک برای این کلمات خوب نیست.
دلایل این امر نیز کاملا واضح است:

  • برای هر کلیک هزینه پرداخت می شود.
  • کلیک ها صرف تبلیغات می شوند.
  • گاهی اوقات بر روی کلمات گران قیمت کلیک می کنید. اگر این کلمات تبدیل شوند به نفع کسب و کار شما نخواهد بود.
  • کلیک های غیر مرتبط پول خود را بدون کسب سود برای کسب و کار خود هدر دهید.

 

روش های افزایش نرخ کلیک سایت

برای افزایش نرخ کلیک، باید سعی کنید سایت خود را بهینه کنید.
بهینه سازی CTR ارتباط مستقیمی با بهینه سازی محتوا دارد.
اگر قصد دارید تعداد کلیک های خود را افزایش دهید،
باید روی SEO محتوای خود تمرکز کنید. محتوای وب سایت شما باید به اندازه کافی بهینه شده و جذابیت کافی داشته باشد.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک چیست؟

بهتر است مراحل زیر را برای بهینه سازی نرخ کلیک خود انجام دهید:

1- در مرحله اول به منظور افزایش نرخ کلیک سایت باید بتوانید رتبه اولیه نتایج جستجوی گوگل را بدست آورید
و این اتفاق زمانی رخ می دهد که محتوای شما با الگوریتم های تعریف شده گوگل مطابقت داشته باشد.

2- در مرحله دوم افزایش نرخ کلیک سایت باید روی محتوایی که در نتایج به مخاطبین خود نمایش می دهید تمرکز کنید.
محتوا باید به اندازه کافی برای کاربران اینترنت جذاب باشد تا آنها را متقاعد کند تا برای خواندن بیشتر روی آن کلیک کنند.
برای این منظور ، باید به اندازه کافی مراقب عنوان ، کلمه کلیدی و توصیف کوتاه خود به عنوان ابزارهای مهم برای افزایش نرخ کلیک باشید.

 

عوامل موثر بر کاهش نرخ کلیک

  • استفاده از عناوین بی ربط، تکراری و پر از کلمات کلیدی در صفحات سایت
  • آدرس غیر مرتبط با صفحات سایت
  • استفاده از توضیحات تکراری و نامشخص برای متا
  • دامنه غیر مرتبط با موضوع جستجو

توجه: با مراجعه به بخش دامنه می توانید نام وب سایت خود را انتخاب کنید و در صورت مشکل در انتخاب نام دامنه از مشاوران ما کمک بگیرید.

 

نرخ کلیک چیست؟ و نرخ کلیک چه تاثیری بر سئو سایت دارد ؟

همه ما می دانیم که موتور جستجوی گوگل نتایج جستجو را بر اساس رتبه بندی هر وب سایت تنظیم می کند.
بنابراین نرخ کلیک یا CTR نقش موثری در بهبود رتبه سایت دارد.
هرچه تعداد کلیک ها روی لینک یک سایت بیشتر باشد، افراد بیشتری از آن وب سایت بازدید کرده اند.
مدت زمانی که کاربران در سایت می گذرانند نیز عاملی برای بهبود سئو سایت است.
بنابراین هرچه نرخ کلیک بالاتر باشد، رتبه سایت در نتایج جستجو بالاتر است.

 

به عنوان مثال ، تصور کنید که شما محتوا تولید کرده اید و محتوا در نتایج جستجو نمایش داده می شود.
اگر مردم محتوای شما را در نتایج جستجو ببینند ، اما روی آن کلیک نکنند ، هیچ کس نمی تواند با خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شود.
پس تلاش های سئو شما بی نتیجه خواهد بود.
در واقع، نرخ کلیک یا تست CTR نتیجه نهایی عملکرد سئو سایت شما را تعیین می کند و در نهایت منجر به بازگشت سرمایه می شود.

 

و در آخرمقاله نرخ کلیک چیست؟…

 

همانطور که گفتیم ، CTR یکی از معیارهای اصلی است که باید هنگام بهینه سازی وب سایت خود به آن توجه کنید.
تولید محتوای جذاب و با ارزشی که باعث انگیزه مخاطبان برای کلیک بر روی آن می شود دقیقا همان چیزی است که به عنوان CTR شناخته می شود.

 

این صفحه چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تا الان رای ندادیم! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت فناوری و آموزشی پرتو تبریز، با هدف ارائه راه کارهای نرم افزاری مبتنی بر هوشمند سازی برای موسسات آموزشی در سال 1385 در قالب مجتمع فنی آموزشی با مجوز رسمی از وزارت کار و امور اجتماعی تاسیس شد. 

شبکه های اجتماعی

نماد ها

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به تیم طراحی وبسایت پرتو تبریز میباشد

طراحی سایت و سئو توسط
پرتو تبریز